V torek 11. aprila 2023 sva se Alisa in Leja iz osmega razreda udeležili 33. Nacionalnega otroškega parlamenta v Ljubljani, na katerem so mladi parlamentarci razpravljali na temo Duševno zdravje otrok in mladih. Leja je imela vlogo parlamentarke, jaz (Alisa) pa vlogo novinarke.

Že zgodaj zjutraj v torek ob 6. 00 smo se učenci in mentorji bližnjih občin zbrali na Ptuju in se odpeljali proti Ljubljani. Spotoma smo pobrali še nekaj učencev in vsi vzhičeni in vznemirjeni prispeli v Ljubljano pred Državni zbor. Na hitro smo se še fotografirali, prejeli vsak svojo sponko z imenom in vstopili v parlament.

Ob 9. 00 se je začel 33. Nacionalni otroški parlament. Z učiteljico sva dogajanje spremljali iz balkona, Leja pa je sedela spodaj v veliki dvorani. Najprej nas je pozdravil Vid Žveglič, ki je bil predsednik otroškega parlamenta in tri dekleta, ki so zastopale regije Slovenije. Nagovor sta imeli še predsednica Državnega zbora Republike Slovenije ga. Urška Klakočar Zupančič in predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije ga. Darja Groznik.

Ob 9.35 se je 118 mladih parlamentarcev razdelilo v 4 skupine, kjer so razpravljali o osrednji temi Duševno zdravje otrok in mladih oz. štirih podtemah: »Kaj je duševno zdravje«, »Vpliv okolja na moje duševno zdravje«, »Moji viri pomoči« in »Spremembe za krepitev mojega razvoja«. Mi novinarji pa smo lahko spremljali razpravo po vseh štirih skupinah, oz. smo se sprehajali od skupine do skupine, saj so bile razporejene po različnih prostorih parlamenta.

Plenarni del zasedanja

Ob 12. 00 se je začel plenarni del zasedanja. Sledilo je poročanje o delu v skupinah. Vsaka skupina je imela svojega zapisnika, ki je nato predstavil njihovo podtemo, oz. njihove ugotovitve, rešitve. Za vsako skupino je sledila 20 minutna plenarna razprava. Pridružili so se nam še številni gostje, med njimi tudi predsednik Vlade RS, dr. Robert Golob.

  • Prva je bila na vrsti skupina Kaj je duševno zdravje? Razpravljali so o dveh tematikah in sicer PROBLEMIH duševnega zdravja in REŠITVAH.

PROBLEMI: o duševnem zdravju se ne pogovarjamo dovolj; nismo dovolj izobraženi; socialna omrežja močno vplivajo na našo samopodobo; v primeru motenj duševnega zdravja ne vemo na koga se obrnit (vrstnik ali strokovnjak); družba ni dovolj izobražena; pomanjkanje strokovnjakov (psihiatrov) – dolga čakalna doba in pomanjkanje zaupanja med učenci in učitelji.

REŠITVE: več pogovora; normaliziranje pojma duševno zdravje; več knjig o samopomoči; delavnice (izobraževanja) na temo duševno zdravje.

  • Druga po vrsti je bila skupina: Vpliv okolja na moje duševno zdravje. Tudi oni so razpravljali o dveh tematikah in sicer: Slabi vplivi okolja in dobri vplivi okolja na moje duševno zdravje.

SLABI VPLIVI OKOLJA: revščina; napačna družba; socialna omrežja; previsoka pričakovanja (zahteve) od šole in drugih; stres; slaba družinska razmerja; selitve; nasilje na spletu…

DOBRI VPLIVI OKOLJA: poglobljeni pogovori; podpora vrstnikov/prijateljev; uspeh v šoli (dobre ocene)…

Na plenarni razpravi so mladi parlamentarci predlagali: da bi vsaka sola imela vsaj enega terapevta; delavnice v šoli s starši.

Govor je bil tudi o nadarjenih učencih. Parlamentarci si želijo testiranja nadarjenosti vseh učencev, saj nekateri učenci v sebi skrivajo talente na drugih področjih, ki jih učitelji ne opazijo.

  • Tretja razprava je potekala o temi: Moji viri pomoči. Najprej se je predstavila skupina, ki je o tem razpravljala.

Ugotovili so, da je lahko vsak vir slab ali dober npr. vpliv medijev. Najpomembnejši vir pa smo mi sami – s tem, da imamo pozitivno samopodobo in si izboljšamo svojo samozavest (postavljanje ciljev, ki jih želimo doseči; najti svoje dobro področje; primerjanje s sabo ne z drugimi; samokritika; sprejetje poraza…). Poudarili so tudi, da je pomembno da so notranji viri in zunanji viri v ravnovesju – se povezujejo.

Na plenarni razpravi so parlamentarci še dodali: da je pomembno dobro poznati samega sebe in dati podporo prijatelju. Predlagali so tudi, da bi učitelji in učenci morali povezati bolj oseben stik in opozorili na klice na TOM telefon z zabave oz. predlagali boljši sistem TOM telefona.

  • Na koncu je bila še četrta skupina s podnaslovom: Spremembe za krepitev mojega razvoja

PREDLAGALI SO:  napovedana spraševanja v šoli; predavanja (Kako prisluhniti otroku; Kako komunicirati s otrokom; Odnos med staršem in otrokom….); predmet v šoli pri katerem bi nas učili o splošnem znanju v življenju (gospodinjska opravila, plačevanje položnic…); obvezen računalniški pouk; več medpredmetnega povezovanja; več dela v skupinah, na prostem; več predstavitev v šoli; rekreativni odmori.

Po dveh urah plenarnega zasedanja v veliki dvorani, nam je na koncu nekaj besed namenil tudi predsednik Vlade RS, dr. Robert Golob.

Zaključili smo še s spominskim fotografiranjem v dvorani in kosilom v restavraciji Državnega zbora.

Domov smo odšli z veliko več znanja, neponovljivimi izkušnjami in nasmejanimi obrazi.

Alisa Petrena

(Skupno 119 obiskov, današnjih obiskov 1)